Lentävä lentotukialus

,

USS Macon ? eräs kaikkien aikojen suurimmista zeppeliineistä ? valmistui vuonna 1933, ja tuona vuonna myös aloitettiin sen ensimmäiset koelennot. Vuonna 1935, vain kaksi vuotta neitsytlentonsa jälkeen, USS Macon joutui dramaattiseen onnettomuuteen ja syöksyi myrskyssä Kalifornian rannikolle. Vuonna 1991 MBARI:n varajohtaja Chris Grech löysi yhdessä USA:n merivoimien kanssa hylyn merestä noin 450 metrin syvyydestä. Vuonna 2006 hän palasi paikalle tiedemiesryhmän kanssa. Yli 40 tuntia vedenalaista teräväpiirtomateriaalia kuvaa menetettyä historiallista perintöä: osia lentoaluksen rangosta, hyvin säilyneitä Sparrowhawk-koneita ja massiivisia Maybach-moottoreita valtameren pohjalla. Tämä dokumentti sisältää tiedemiesten, historioitsijoiden ja Maconista pelastuneen viimeisen elossa olevan henkilön haastatteluja sekä harvinaista, korkealaatuista arkistomateriaalia ilma-aluksen rakenteesta ja hämmästyttävää ilmakuvaa alukselta lähtevistä Sparrowhawkeista. Loistavan vedenalaisen teräväpiirtomateriaalin ja korkealuokkaisen lavastuksen avulla kerrotaan pitkään unohduksissa olleen ilma-aluksen ja 1930-luvun urheiden ilmailupioneerien tarina.

korosta Korostus

Edelliset lähetykset

Lentävä lentotukialus

USS Macon ? eräs kaikkien aikojen suurimmista zeppeliineistä ? valmistui vuonna 1933, ja tuona vuonna myös aloitettiin sen ensimmäiset koelennot. Vuonna 1935, vain kaksi vuotta neitsytlentonsa jälkeen, USS Macon joutui dramaattiseen onnettomuuteen ja syöksyi myrskyssä Kalifornian rannikolle. Vuonna 1991 MBARI:n varajohtaja Chris Grech löysi yhdessä USA:n merivoimien kanssa hylyn merestä noin 450 metrin syvyydestä. Vuonna 2006 hän palasi paikalle tiedemiesryhmän kanssa. Yli 40 tuntia vedenalaista teräväpiirtomateriaalia kuvaa menetettyä historiallista perintöä: osia lentoaluksen rangosta, hyvin säilyneitä Sparrowhawk-koneita ja massiivisia Maybach-moottoreita valtameren pohjalla. Tämä dokumentti sisältää tiedemiesten, historioitsijoiden ja Maconista pelastuneen viimeisen elossa olevan henkilön haastatteluja sekä harvinaista, korkealaatuista arkistomateriaalia ilma-aluksen rakenteesta ja hämmästyttävää ilmakuvaa alukselta lähtevistä Sparrowhawkeista. Loistavan vedenalaisen teräväpiirtomateriaalin ja korkealuokkaisen lavastuksen avulla kerrotaan pitkään unohduksissa olleen ilma-aluksen ja 1930-luvun urheiden ilmailupioneerien tarina.

Lentävä lentotukialus

USS Macon ? eräs kaikkien aikojen suurimmista zeppeliineistä ? valmistui vuonna 1933, ja tuona vuonna myös aloitettiin sen ensimmäiset koelennot. Vuonna 1935, vain kaksi vuotta neitsytlentonsa jälkeen, USS Macon joutui dramaattiseen onnettomuuteen ja syöksyi myrskyssä Kalifornian rannikolle. Vuonna 1991 MBARI:n varajohtaja Chris Grech löysi yhdessä USA:n merivoimien kanssa hylyn merestä noin 450 metrin syvyydestä. Vuonna 2006 hän palasi paikalle tiedemiesryhmän kanssa. Yli 40 tuntia vedenalaista teräväpiirtomateriaalia kuvaa menetettyä historiallista perintöä: osia lentoaluksen rangosta, hyvin säilyneitä Sparrowhawk-koneita ja massiivisia Maybach-moottoreita valtameren pohjalla. Tämä dokumentti sisältää tiedemiesten, historioitsijoiden ja Maconista pelastuneen viimeisen elossa olevan henkilön haastatteluja sekä harvinaista, korkealaatuista arkistomateriaalia ilma-aluksen rakenteesta ja hämmästyttävää ilmakuvaa alukselta lähtevistä Sparrowhawkeista. Loistavan vedenalaisen teräväpiirtomateriaalin ja korkealuokkaisen lavastuksen avulla kerrotaan pitkään unohduksissa olleen ilma-aluksen ja 1930-luvun urheiden ilmailupioneerien tarina.

Lentävä lentotukialus

USS Macon ? eräs kaikkien aikojen suurimmista zeppeliineistä ? valmistui vuonna 1933, ja tuona vuonna myös aloitettiin sen ensimmäiset koelennot. Vuonna 1935, vain kaksi vuotta neitsytlentonsa jälkeen, USS Macon joutui dramaattiseen onnettomuuteen ja syöksyi myrskyssä Kalifornian rannikolle. Vuonna 1991 MBARI:n varajohtaja Chris Grech löysi yhdessä USA:n merivoimien kanssa hylyn merestä noin 450 metrin syvyydestä. Vuonna 2006 hän palasi paikalle tiedemiesryhmän kanssa. Yli 40 tuntia vedenalaista teräväpiirtomateriaalia kuvaa menetettyä historiallista perintöä: osia lentoaluksen rangosta, hyvin säilyneitä Sparrowhawk-koneita ja massiivisia Maybach-moottoreita valtameren pohjalla. Tämä dokumentti sisältää tiedemiesten, historioitsijoiden ja Maconista pelastuneen viimeisen elossa olevan henkilön haastatteluja sekä harvinaista, korkealaatuista arkistomateriaalia ilma-aluksen rakenteesta ja hämmästyttävää ilmakuvaa alukselta lähtevistä Sparrowhawkeista. Loistavan vedenalaisen teräväpiirtomateriaalin ja korkealuokkaisen lavastuksen avulla kerrotaan pitkään unohduksissa olleen ilma-aluksen ja 1930-luvun urheiden ilmailupioneerien tarina.