, MTV3
Nyt uutta Suomessa! -dokumentti esittelee suomalaisen mainonnan ensiaskeleet ja kehityksen viime vuosisadan alusta aina tähän päivään asti. Se kertoo alasta, joka on ihastuttanut ja vihastuttanut ihmisiä koko olemassaolonsa ajan. Se on myös kunnianosoitus mainonnan ammattilaisille, jotka ovat suunnitelleet ohjelmassa nähtävää käyttötaidetta yli sadan vuoden aikana. Mainoksia ovat olleet tekemässä oman aikansa huippuosaajat; ohjaajat, kuvaajat, näyttelijät, säveltäjät, kirjoittajat, piirtäjät ja valokuvaajat. Nyt uutta Suomessa! palkittiin maaliskuussa 2015 arvostetulla kansainvälisellä palkinnolla, World Federation of Advertisers -järjestön (Mainostajien kansainvälinen kattojärjestö) President¿s Awardilla. Joka toinen vuosi jaettava tunnustus myönnettiin merkittävästä työstä mainonnan ja markkinoinnin historian dokumentoinnissa. Ohjelman on ohjannut Pami Teirikari, kuvannut Tuukka Ylönen ja se on Pohjantähti-Elokuvan tuotantoa.
Tulevat lähetykset Edelliset lähetykset
Tilaa sähköpostiisi ilmoitus tulevista lähetyksistä
- · MTV3
Nyt uutta Suomessa! -dokumentti esittelee suomalaisen mainonnan ensiaskeleet ja kehityksen viime vuosisadan alusta aina tähän päivään asti. Se kertoo alasta, joka on ihastuttanut ja vihastuttanut ihmisiä koko olemassaolonsa ajan. Se on myös kunnianosoitus mainonnan ammattilaisille, jotka ovat suunnitelleet ohjelmassa nähtävää käyttötaidetta yli sadan vuoden aikana. Mainoksia ovat olleet tekemässä oman aikansa huippuosaajat; ohjaajat, kuvaajat, näyttelijät, säveltäjät, kirjoittajat, piirtäjät ja valokuvaajat. Nyt uutta Suomessa! palkittiin maaliskuussa 2015 arvostetulla kansainvälisellä palkinnolla, World Federation of Advertisers -järjestön (Mainostajien kansainvälinen kattojärjestö) President¿s Awardilla. Joka toinen vuosi jaettava tunnustus myönnettiin merkittävästä työstä mainonnan ja markkinoinnin historian dokumentoinnissa. Ohjelman on ohjannut Pami Teirikari, kuvannut Tuukka Ylönen ja se on Pohjantähti-Elokuvan tuotantoa.
- · MTV3
Nyt uutta Suomessa! -dokumentti esittelee suomalaisen mainonnan ensiaskeleet ja kehityksen viime vuosisadan alusta aina tähän päivään asti. Se kertoo alasta, joka on ihastuttanut ja vihastuttanut ihmisiä koko olemassaolonsa ajan. Se on myös kunnianosoitus mainonnan ammattilaisille, jotka ovat suunnitelleet ohjelmassa nähtävää käyttötaidetta yli sadan vuoden aikana. Mainoksia ovat olleet tekemässä oman aikansa huippuosaajat; ohjaajat, kuvaajat, näyttelijät, säveltäjät, kirjoittajat, piirtäjät ja valokuvaajat. Nyt uutta Suomessa! palkittiin maaliskuussa 2015 arvostetulla kansainvälisellä palkinnolla, World Federation of Advertisers -järjestön (Mainostajien kansainvälinen kattojärjestö) President¿s Awardilla. Joka toinen vuosi jaettava tunnustus myönnettiin merkittävästä työstä mainonnan ja markkinoinnin historian dokumentoinnissa. Ohjelman on ohjannut Pami Teirikari, kuvannut Tuukka Ylönen ja se on Pohjantähti-Elokuvan tuotantoa.
- · MTV3
Mainonnan historian 4. osa etenee 80-90 -lukujen muistetuimpien mainosten kautta kohti 2000-lukua. Costa Rican mörököllifilmissä rikotaan stereotypioita, Finnmatkojen nakkikioskifilmiin on valittu kaksimielinen huumori ja Fazerin Chap-suklaapatukkamainokset olivat tahallaan korneja. Aikakauden mainontaa yhdistää huumori, rohkeus ja jopa rajoja kokeileva hävyttömyys. Jaksossa kuullaan myös radiomainosten parhaimmistoa.
- · MTV3
Mainonnan historian 4. osa etenee 80-90 -lukujen muistetuimpien mainosten kautta kohti 2000-lukua. Costa Rican mörököllifilmissä rikotaan stereotypioita, Finnmatkojen nakkikioskifilmiin on valittu kaksimielinen huumori ja Fazerin Chap-suklaapatukkamainokset olivat tahallaan korneja. Aikakauden mainontaa yhdistää huumori, rohkeus ja jopa rajoja kokeileva hävyttömyys. Jaksossa kuullaan myös radiomainosten parhaimmistoa.
- · MTV3
Alkoholin ja keskioluen mainontaa rajoitettiin voimakkaasti 70-luvulla ja lopulta se kiellettiin. Panimot kiersivät kieltoa mainostamalla 1-olutta. Vuonna 1995 mietojen alkoholijuomien mainonta vapautui Suomen liittyessä EU:hun. Tämän jälkeen on syntynyt useita hienoja mainoskampanjoita, joista yksi muistetuimmista on Lahden Erikoisoluen mainokset. Jaksossa tutustutaan myös pankkimainontaan.
- · MTV3
- · MTV3
70-luvulta muistetaan Sunlight-mainokset, jossa Heikki Kinnunen esiintyy Tiskaaja-Jussina Suomenlahden rannalla. Tuolloin käytettiin myös paljon urheilusankareita mainoksissa. Oli Juha Mietoa ja vaikka ketä.
- · MTV3
70-luvulta muistetaan Sunlight-mainokset, jossa Heikki Kinnunen esiintyy Tiskaaja-Jussina Suomenlahden rannalla. Tuolloin käytettiin myös paljon urheilusankareita mainoksissa. Oli Juha Mietoa ja vaikka ketä.
- · MTV3
1898 Pirkkalan pitäjässä käynnistettiin uusi kumitehdas, josta kasvoi yksi Suomen taloushistorian merkittävimmistä yrityksistä. Suomen Gummitehdas Oy:n perustaja Eduard Polón osti vuonna 1918 Gummitehtaalle ensin naapurissa toimivan puunjalostusta ja sähkövoimaa tuottavan tehtaan.. Suomen Gummitehtaan ykköstuotteena olivat kalossit, jotka saivat nimekseen Nokia, jotta kalossit erottuisivat venäläisistä kilpailijoistaan.
- · MTV3
1898 Pirkkalan pitäjässä käynnistettiin uusi kumitehdas, josta kasvoi yksi Suomen taloushistorian merkittävimmistä yrityksistä. Suomen Gummitehdas Oy:n perustaja Eduard Polón osti vuonna 1918 Gummitehtaalle ensin naapurissa toimivan puunjalostusta ja sähkövoimaa tuottavan tehtaan.. Suomen Gummitehtaan ykköstuotteena olivat kalossit, jotka saivat nimekseen Nokia, jotta kalossit erottuisivat venäläisistä kilpailijoistaan.
📺 Iltapulun TV-visa
Visa alkaa mainoksen jälkeen.