SVT: Idéfabriken

,

Del 6 av 6: Final. Vilket lag kommer att få möjlighet att starta Sveriges nästa succéföretag? De tävlande vässar argumenten som ska övertyga juryn vid slutpresentationen. Även 10/4Textat sid. 795

korosta Korostus

Edelliset lähetykset

SVT: Idéfabriken

Del 6 av 6: Final. Vilket lag kommer att få möjlighet att starta Sveriges nästa succéföretag? De tävlande vässar argumenten som ska övertyga juryn vid slutpresentationen. Även 10/4Textat sid. 795

SVT: Idéfabriken

Del 5 av 6: Marknadsföring. Hur ska kunder övertygas om att en produkt eller tjänst är värd att köpa? Kommunikationsexperten Pär Lager låter entreprenörerna testa sina talanger på ovetande båtpassagerare. Textat sid. 795

SVT: Idéfabriken

Del 4 av 6: Budget. Det är dags för entreprenörerna att visa för juryn att deras idéer är ekonomiskt genomförbara. De får experthjälp i form av Jane Walerud. Hon räknas som en av Sveriges mest betydelsefulla affärsänglar. Textat sid. 795

SVT: Idéfabriken

Del 3 av 6: Design. Våra nio entreprenörer besöker en av världens främsta designbyråer. Här coachas de inom områden som användarvänlighet, miljöansvar, teknik och utseende. Målet är att ta fram en prototyp av deras produkter och tjänster. Textat sid. 795

SVT: Idéfabriken

Del 2 av 6: Kunden. Dag två börjar med att våra nio entreprenörer presenterar sina affärsidéer för juryn. Efter en coachning i kundanalys är det sedan dags att ge sig ut i verkligheten. Textat sid. 795

SVT: Idéfabriken

Del 1 av 6. Går det att gå från noll till succéföretag på sex dagar? Nio unga affärstalanger får en unik chans att tillsammans med några av Sveriges mest framgångsrika experter utveckla en idé - från tanke till färdigt företag. Textat sid. 795