, National Geographic
Vuonna 2019 Boeing määräsi 737-mallit lentokieltoon kahden kuolemaan johtaneen onnettomuuden jälkeen, joista toisessa katosi satoja ihmisiä. Estonian Baltic Strom -matkustajalaiva kohtasi saman kohtalon. Lautta upposi rutiinimatkalla Tukholmaan ja sen mukana kuoli 800 matkustajaa. Kyseessä oli eniten uhreja vaatinut uppoaminen sitten Titanicin. Miten aluksista voidaan suunnitella merikelpoisia?
Tulevat lähetykset Edelliset lähetykset
Tilaa sähköpostiisi ilmoitus tulevista lähetyksistä
- · National Geographic
Vuonna 2019 Boeing määräsi 737-mallit lentokieltoon kahden kuolemaan johtaneen onnettomuuden jälkeen, joista toisessa katosi satoja ihmisiä. Estonian Baltic Strom -matkustajalaiva kohtasi saman kohtalon. Lautta upposi rutiinimatkalla Tukholmaan ja sen mukana kuoli 800 matkustajaa. Kyseessä oli eniten uhreja vaatinut uppoaminen sitten Titanicin. Miten aluksista voidaan suunnitella merikelpoisia?
- · National Geographic
Vuonna 2019 Boeing määräsi 737-mallit lentokieltoon kahden kuolemaan johtaneen onnettomuuden jälkeen, joista toisessa katosi satoja ihmisiä. Estonian Baltic Strom -matkustajalaiva kohtasi saman kohtalon. Lautta upposi rutiinimatkalla Tukholmaan ja sen mukana kuoli 800 matkustajaa. Kyseessä oli eniten uhreja vaatinut uppoaminen sitten Titanicin. Miten aluksista voidaan suunnitella merikelpoisia?
- · National Geographic
Huonot perustukset voivat tuhota kansakuntia. Haiti koki 2010 suuren järistyksen. Se tappoi 250 000 ihmistä. Olisiko mitään voitu tehdä, jotta yhteisö ei olisi kärsinyt sen kaltaisessa köyhässä maassa? Lahden toisella puolen, rikkaassa Amerikassa, New Orleansin Hard Rock Hotel -hotelli sortuu ja kolme ihmistä kuolee. Miten rakennusinsinöörit voivat varmistaa, että ihmiset ovat voittoja tärkeämpiä?
- · National Geographic
Huonot perustukset voivat tuhota kansakuntia. Haiti koki 2010 suuren järistyksen. Se tappoi 250 000 ihmistä. Olisiko mitään voitu tehdä, jotta yhteisö ei olisi kärsinyt sen kaltaisessa köyhässä maassa? Lahden toisella puolen, rikkaassa Amerikassa, New Orleansin Hard Rock Hotel -hotelli sortuu ja kolme ihmistä kuolee. Miten rakennusinsinöörit voivat varmistaa, että ihmiset ovat voittoja tärkeämpiä?
- · National Geographic
Kaikki olennot tarvitsevat vettä elääkseen, mutta maapallon varat ovat vaarassa. Maaliskuussa 1989 Alaskan rannikkoa runteli 50 miljoonaa litraa raakaöljyä, mikä tappoi lintuja ja merieläimiä. Michiganissa koko kaupungin vesivarat muuttuvat myrkyllisiksi vain säästötoimenpiteiden takia. Voivatko insinöörit suojella rajallisia vesivarantoja niiden tuhoamisen sijaan?
- · National Geographic
Kaikki olennot tarvitsevat vettä elääkseen, mutta maapallon varat ovat vaarassa. Maaliskuussa 1989 Alaskan rannikkoa runteli 50 miljoonaa litraa raakaöljyä, mikä tappoi lintuja ja merieläimiä. Michiganissa koko kaupungin vesivarat muuttuvat myrkyllisiksi vain säästötoimenpiteiden takia. Voivatko insinöörit suojella rajallisia vesivarantoja niiden tuhoamisen sijaan?
- · National Geographic
Vuonna 2019 Boeing määräsi 737-mallit lentokieltoon kahden kuolemaan johtaneen onnettomuuden jälkeen, joista toisessa katosi satoja ihmisiä. Estonian Baltic Strom -matkustajalaiva kohtasi saman kohtalon. Lautta upposi rutiinimatkalla Tukholmaan ja sen mukana kuoli 800 matkustajaa. Kyseessä oli eniten uhreja vaatinut uppoaminen sitten Titanicin. Miten aluksista voidaan suunnitella merikelpoisia?
- · National Geographic
Huonot perustukset voivat tuhota kansakuntia. Haiti koki 2010 suuren järistyksen. Se tappoi 250 000 ihmistä. Olisiko mitään voitu tehdä, jotta yhteisö ei olisi kärsinyt sen kaltaisessa köyhässä maassa? Lahden toisella puolen, rikkaassa Amerikassa, New Orleansin Hard Rock Hotel -hotelli sortuu ja kolme ihmistä kuolee. Miten rakennusinsinöörit voivat varmistaa, että ihmiset ovat voittoja tärkeämpiä?
- · National Geographic
Kaikki olennot tarvitsevat vettä elääkseen, mutta maapallon varat ovat vaarassa. Maaliskuussa 1989 Alaskan rannikkoa runteli 50 miljoonaa litraa raakaöljyä, mikä tappoi lintuja ja merieläimiä. Michiganissa koko kaupungin vesivarat muuttuvat myrkyllisiksi vain säästötoimenpiteiden takia. Voivatko insinöörit suojella rajallisia vesivarantoja niiden tuhoamisen sijaan?
- · National Geographic
Ihmiskunta on koettanut rakentaa rakennelmia, jotka kestävät luonnonvoimia. Joskus tuloksena on katastrofi. Vuonna 2011 Fukushiman ydinonnettomuus tapahtui Japanissa tsunamin jälkeen ja seurauksena oli Ternobylin veroinen kriisi. Kuukausia myöhemmin Kiinassa salama iski merkkilaitteeseen, mikä aiheutti rautatieonnettomuuden, jossa kuoli yli 40 matkustajaa. Voidaanko näistä syyttää luontoa?
📺 Iltapulun TV-visa
Visa alkaa mainoksen jälkeen.